Pages

Thursday, September 23, 2010

semoga kekuatan itu ada bersamaku

Cabaran memikirkan masa depan amat menyeksa jiwa.....
Disaat aku masih terumbang-ambing memikirkan masa depan....
disaat itu juga aku temui "roundabout"....terlalu byk cabang jalannya..walaupun semua jalan itu menuju jalan yang terang bagi masa depan, tetap ia berbeza...dari segi struktur jalan nya, halangannya dan kekuatan ketika aku melaluinya....

Aku masih keliru adakah pilihan yang aku buat itu benar2 aku bersedia atau tak....
atau mungkin keputusan yang aku buat dipengaruhi dengan keadaan sekeliling dan bukan kehendak sendiri.....

Sedang aku menaip, aku terfikir yang aku perlu tekad dan tak boleh menoleh kebelakang lagi....
selain itu, contingency plan juga perlu ada sebagai backup yang kuat sebagai benteng pada diriku..

Aku berdoa agar Allah memberikan aku kekuatan dan ketabahan melalui liku2 hidup...
semoga aku akan terus tabah menjalani ujianNya....

p/s: Sesungguhnya Allah tidak akan menguji hambaNya dengan dugaan yang diluarkan kemampuan hambaNya....

KUNCINYA ADALAH DOA........

No comments: